Mācību procesā skolēns gūst izpratni par mākslu un kultūru, praktiski darbojoties, iepazīst mākslas veidus un to izteiksmes līdzekļus, tajos paustās idejas kā autora, laikmeta un kultūras mijiedarbību, kultūru daudzveidību, izpausmes, kultūras mantojumu; iepazīstot sevi, apzinās un izprot piederību tautas, valsts, kopienas kultūrai; piedzīvo jaunrades procesu vizuālajā mākslā.

Vizuālās mākslas mācību priekšmeta apguves mērķi ir daļa no Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomas kopīgā mērķa un paredz, ka skolēns praktiski darbojas, iztēlojas un gūst prieku jaunrades procesā, atklāj un pilnveido savus radošos talantus, zināšanas, prasmes un tehnikas dažādos mākslas veidos, vērtē un interpretē daudzveidīgus radošās izpausmes veidus, mācoties izprast kultūras atšķirības un veidojot savu kultūras identitāti, piedzīvo klātienē kultūras notikumus, gūstot emocionālo un estētisko pieredzi un attīstot personiskās kultūras vajadzības, līdzdarbojas kultūras mantojuma saglabāšanā un tradīciju pārmantošanā.

Mācību procesā skolēns guvis sekojošas prasmes un iemaņas:

  1. Mācās novērtēt radošu procesu kā sev nepieciešamu izpausmi.
  2. Saprot, ka radošais process ir svarīgs un ka ne vienmēr galarezultāts var būt apmierinošs.
  3. Zina un prot izteikties par to, kas bija iecerēts un kāds ceļš tika izvēlēts.